جهان وطن

وبلاگ جهان وطن

جهان وطن

وبلاگ جهان وطن

۱۹ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

معدنکاران

امین بولیوار | دوشنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۵:۰۹ ب.ظ
«من زنی معدن زادم»

من زنی معدن زادم
روی کپه ای زغال بدنیا آمدم
بند نافم را با تیشه بریدند
توی خاکه ها و نخاله ها لولیدم
با پتک و مته و دیلم، بازی کردم
و با انفجار و دینامیت بزرگ شدم
مردی از تبار معدنکاران جفتم شد
کودکی از جنس معدن زاییدم
سی سال آزگار زغالشویی کردم
و زخم معدن
تنها پس اندازیست که دارم .

من زنی معدن زادم
پدرم زیر آواری مدفون شد
مادرم، توی غربالش خون بالا آورد
خواهرم را چرخهای واگنی له کرد
برادرم از نقاله پرت شد
و شوهرم را سم زغال خانه نشین کرد .

یک عمر لقمه لقمه از دهنم زدم
و پشیز پشیز پس اندوختم
تا شاید یکتا پسرم
وقتی بزرگ شد، کاره ای شود
اما حالا، یک هفته است که او،
هر کله سحر، شن کش بدوش می گیرد،

و پابپای همسالان
در جستجوی کار،
راه «دهانه شیطان» را امیدوار می رود
و غمگین می آید
این کولبار فقر تنها میراثی است که به او رسید .

من زنی معدن زادم
با باروت و دینامیت بزرگ شدم
لهجه های سکوت را می فهمم
رگه های عصیان را می شناسم
خوب می دانم
انفجاری در پیش است
بگذار موسمش برسد
وقتی که زمزمه ها فریادی شد،
خواهی دید که چگونه از
گیس هایم صدها فتیله می سازم
و از قلبم چخماق .

من زنی معدن زادم
گهواره ام، کوچه ام، وطنم
معدن بود و بی شک گورم .

«از ترانه های محلی معدنکاران بولیوی »

ترجمه: حسین درفکی

#شعر
  • امین بولیوار

دروغ های یک رئیس جمهور

امین بولیوار | دوشنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۴:۵۸ ب.ظ

روحانی در مناظره‌ی نخست، ضمن انتقاد از مسکن مهر و حواله کردن مشکل مسکن به دولت قبلی ( اساسا همه چیز زیر سر دولت قبلی است و عده‌ای به این دولت رای داده‌اند با وراجی کردن در مورد دولت قبلی، اوقات فراغت آنها را پر کند) ، گفت که دولت او به زوجین خانه اولی، ۸۰ میلیون تومان وام مسکن می‌پردازد تا آنها آزادانه و هر کجا که خواستند خانه بخرند یا بسازند. با اندکی جستجو درمی‌یابیم که برای دریافت این وام، لازم است مبلغ ۴۰ میلیون تومان به عنوان سپرده به مدت یک‌سال در بانک باقی بماند. اما چند درصد از جوانان جویای مسکن خاصه کارگران ۴۰ میلیون تومان پول نقد بلااستفاده دارند که می‌توانند به مدت یک‌سال از آن چشم پوشی کنند؟ اقساط بازپرداخت این وام ماهانه ۹۵۰هزار تومان است و در پایان ۵۶ میلیون تومان سود علاوه بر ۸۰ میلیون وام باید به بانک بازپرداخت شود. کدام کارگر است که بتواند به مدت ۱۲ سال ، ماهانه ۹۵۰هزار تومان فقط برای وام مسکن بپردازد؟ جالب است! حقوق پایه‌ی کارگران در ایران دقیقا همین میزان است و دولت متوقع است کل دستمزد حاصل از یک ماه کار یک‌جا به حساب بانک واریز شود. این یعنی مشخصا برای ادامه‌ی زندگی و پرداخت باقی صورت‌حساب‌ها باید شغل دوم اعم از دستفروشی و ... اختیار کنند و لابد همین‌ها را به حساب اشتغال‌زایی و توسعه‌ی بازار کار بگذارند. تازه به تمام این‌ها بیفزائیم؛ مشکل همیشگیِ پیدا کردن ضامن معتبر، فیش حقوقی، چک و سفته و اسناد ضمانتی و اعتباری از این دست. تنها به خاطر نداشتن همین اسناد عده‌ی زیادی حتا قادر نیستند وام ازدواجی را دریافت کنند که نیاز به سپرده‌گذاری هم ندارد چه رسد به وام مسکن. خب دروغ حناق نیست به ویژه وقتی که پیگیری کردن و پرسش از این ریاکاری‌ها نیز در دستور کار اصلاح‌طلبان و کمپین‌چی‌های بنفش قرار ندارد. #تغییرات_ملموس همین دروغ گویی‌هاست که برخلاف دولت قبل این‌بار از پشتوانه‌ی ماله‌کشی مشتی روشنفکر و کارشناسِ ... برخوردار است.

#محمد_غزنویان
 #تا_۱۴۰۰_با_روحانی #پرسشگری
#انتخابات
#نه_به_روحانی                

#پایان_چهارسال_دروغ

  • امین بولیوار

روحانی سوار بر موج رادیکالیسم

امین بولیوار | دوشنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۴:۵۱ ب.ظ

✅ روحانی سوار بر موج رادیکالیسم

🔴 همانطور که پیش‌بینی کرده بودم، روحانی برای تغییر شرایط به نفع خود، به رادیکالیسم و تند کردن فضا پناه برده است. نارضایتی گسترده در مردم از دولت روحانی در بعد اقتصادی و نیز مسئله فساد، سبب شده بود که روحانی مستعدترین رئیس‌جمهور دور دوم برای شکست باشد. روحانی در فضای رقابت‌های انتخاباتی نیز آسیب پذیر نشان داد. در مناظره اول که بدترین نمایش را داشت و در مناظره دوم که موضوعات دلخواه وی مثل سیاست خارجی در آن محوریت داشت، نیز نتوانست جهشی در فضای انتخاباتی بکند.

🔴 اکنون جمع‌بندی وضعیت روحانی در رقابت‌های انتخاباتی به شرح زیر است:

🔻 کاهش آراء تا مرز ۳۰ درصد که برای دسترسی به نصاب ۵۰ درصد فاصله زیادی دارد. علاوه بر این که او رئیس‌جمهور مستقر است و دارای آراء تثبیت شده است و استعداد زیادی برای جهش آراء مانند افراد تازه معرفی شده به افکار عمومی را ندارد.

🔻 بدنه ایدئولوژیک اصلاح‌طلبی که بدنه رأی‌ساز و فضاساز انتخابات است، اکتیو و فعال و سرزنده نیست و میل چندانی برای میدان داری انتخابات در آن دیده نمی‌شود.

🔻 مناظره پایانی، مناظره اقتصادی است که به لحاظ موضوعی ظرفیت ایجاد تکانه‌های شدید اجتماعی برای تغییر فضا به نفع روحانی را ندارد.

🔻 مناظره اقتصادی پاشنه آشیل دولت یازدهم و روحانی است و فضای اعتراض اجتماعی به مسائل اقتصادی به گونه‌ای نیست که بتوان با عدد و رقم و آمار و مقایسه دولت یازدهم با دولت نهم و دهم، مزیت اجتماعی برای روحانی تراشید.

🔴 بنابراین روحانی برای جبران شرایط کنونی استعداد رادیکالیسم دارد. یعنی از لحاظ روحی و روانی آمادگی پذیرش هر نوع مشورتی فراتر از هر گونه عقلانیت سیاسی را که وی را امیدوار به پیروزی کند، دارد.

🔴 نشانه‌هایی از این رادیکالیسم در مناظره دوم دیده شد و اینک روحانی در ارومیه و همدان بر شتاب آن افزوده است و تا پایان انتخابات نیز بر همین مدار خواهد بود. بنابراین تلاش روحانی در پربیننده‌ترین برنامه انتخابات و آخرین برنامه انتخابات یعنی مناظره سوم، اولا «غیراقتصادی کردن» مناظره و ثانیا دمیدن در موج رادیکالیسمی است که از مناظره دوم آغاز کرده است.



پرویز امینی
Parvizamini_ir

  • امین بولیوار

دریافت
حجم: 2.44 مگابایت


دریافت
مدت زمان: 1 دقیقه

  • امین بولیوار

مساجد اهل سنت تهران

امین بولیوار | جمعه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۸:۴۸ ب.ظ


در حال حاضر اهل تسنن در تهران حداقل ٩ مسجد فعال دارند که عبارتند از:

١- مسجد صادقیه، واقع در فلکه‌ دوم صادقیه ٢- مسجد تهران ‌پارس، واقع در خیابان دلاوران ٣- مسجد شهر قدس، واقع در کیلومتر ٢٠ جاده‌ی قدیم ٤- مسجد خلیج فارس، واقع در بزرگراه فتح ٥- مسجد النبی، واقع در شهرک دانش ٦- مسجد هفت‌جوب، واقع در جاده‌ی ملارد ٧- مسجد وحیدیه، واقع در شهریار ٨- مسجد نسیم‌ شهر، واقع در اکبرآباد ٩- مسجد رضی‌آباد، واقع در سه ‌راه شهریار                                                                                                                       ادرس مساجد اهل سنت در تهران        


  • امین بولیوار

مناظره انتخابات ریاست جمهوری و قمار سنگین صدا وسیما

امین بولیوار | جمعه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۸:۳۴ ب.ظ

دستکاری ناشیانه قرعه ها به نفع حسن روحانی از سوی حیدری مجری مناظره های انتخاباتی ، سانسور صدای قالیباف ، سانسور مستند انتخاباتی رئیسی نشان داد که صدا وسیما وارد بازی خطرناکی شده است که خود را تا حد ستاد تبلیغاتی روحانی فرو کاسته است و این امر میتواندمخاطبان ان را بزودی حتی بسیار کمتر از میزان کنونی کاهش  دهد، و این البته به جز صدا وسیما میتواند عوارض مخربی روی رای خود روحانی هم داشته باشد زیرا روحانی هم اکنون از دید مردم به ددلیل رد صلاحیت رقبا ، به عنوان یک کاندید کاملا حکومتی مطرح  است و تبدیل شدن صدا وسیما به ستاد تبلیغاتی روحانی میتواند ، مردم و طبقات فرودست را بیش از پیش به سمتی ببرد که علیه وضع موجود با رای خود دست به قیامی تمام عیار بزنند و این خود ضد تبلیغی بزرگ برای دولت مستقراست...

  • امین بولیوار

چه ایده بدی بود دایره ای ساختن ساعت

امین بولیوار | چهارشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۷:۰۷ ب.ظ



ﭼﻪ ﺍﻳﺪﻩ ﺑﺪﻱ ﺑﻮﺩﻩ ﺩﺍﻳﺮﻩ ﺍﻱ ﺳﺎﺧﺘﻦ ﺳﺎﻋﺖ…

ﺍﺣﺴﺎﺱ ﻣﻴﮑﻨﻲ ﻫﻤﻴﺸﻪ ﻓﺮﺻﺖ ﺗﮑﺮﺍﺭ ﻫﺴﺖ…

ﺳﺎﻋﺖ ﺩﺭﻭﻍ ﻣﻴﮕﻮﻳﺪ…

ﺯﻣﺎﻥ ﺩﻭﺭ ﻳﮏ ﺩﺍﻳﺮﻩ ﻧﻤﻲ ﭼﺮﺧﺪ! ﺯﻣﺎﻥ ﺑﺮ ﺭﻭﻱ ﺧﻄﻲ ﻣﺴﺘﻘﻴﻢ ﻣﻲ ﺩﻭﺩ ﻭ …

ﻫﻴﭽﮕﺎﻩ، ﻫﻴﭽﮕﺎﻩ، ﻫﻴﭽﮕﺎﻩ ﺑﺎﺯ ﻧﻤﻴﮕﺮﺩﺩ .

ﺍﻳﺪﻩ ﺳﺎﺧﺘﻦ ﺳﺎﻋﺖ ﺑﻪ ﺷﮑﻞ ﺩﺍﻳﺮﻩ، ﺍﻳﺪﻩ ﺟﺎﺩﻭﮔﺮﻱ ﻓﺮﻳﺒﮑﺎﺭ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ!

ﺳﺎﻋﺖ ﺧﻮﺏ، ﺳﺎﻋﺖ ﺷﻨﻲ ﺍﺳﺖ!

ﻫﺮ ﻟﺤﻈﻪ ﺑﻪ ﺗﻮ ﻳﺎﺩﺁﻭﺭﻱ ﻣﻴﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺩﺍﻧﻪ ﺍﻱ ﮐﻪ ﺍﻓﺘﺎﺩ ﺩﻳﮕﺮ ﺑﺎﺯ ﻧﻤﻲگردد...


شاملو


  • امین بولیوار

تمام برندگان مناظره اول

امین بولیوار | چهارشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۱۷ ب.ظ

پس از اتمام مناظره اول ریاست جمهوری96 هرکدام از جریان های سیاسی با شدت و ضعف کمتر و بیشتر مدعی پیروزی کاندید جریان مورد نظر خود در مناظره شدند ، در این بین دولت که با دو نامزد در انتخابات حضور پیدا کرده طبق روال چهار ساله گذشته خود یعنی وارونه نمایی اوضاع با محول کردن ماموریت پیروز نمایی خود به طبوعات حتی روزنامه ها و نشریات زرد ورزشی سعی دارد تصوری در جامعه ایجاد نماید که دست دولت در مناظره پر و دست رقیبان خالی تا جایی که بر اساس قائده دروغ بزرگ در کانال های تلگرامی شبه روشنفکری، توئیترهای حامی دولت ، و حتی همانگونه که پیشتر گفته شد در نشریات ورزشی با فشار دولت اینگونه القا میشود که جهانگیری قاطعانه مناظره را برنده شده است و روحانی نفر  دوم این مناظره میباشد و قالیباف جدی ترین و تهاجمی ترین رقیب دولتی که از دید بدنه مردم توانست پیروز مناظره اول باشد را بازنده اصلی معرفی کنند، این رویکرد که دولتی ها میخواهند ان را به عنوان واقعیت به جامعه القا کنند در واقع میتواند در صورت اثر گذاری نتیجه ای برعکس خواست دولتی ها را به همراه داشته باشدو بشدت میتواند برای آنها مخاطره آمیز باشد ، زیرا میتواند اقشار فرودست و طبقات مستضعف جامعه که خواستار تغییر در روند چهار سال گذشته کشور هستند را به این نتیجه برساند که حتما باید کاری کنند تا این روند تغییر یابد زیرا اگر نجنبند پیروزی روحانی و جهانگیری قطعی ایست و این روند نا امید کننده این مرگ تدریجی یک ملت چهارسال دیگر بر کشور حاکم است ، و این نکته و نکته دیگر که مردم احساس میکنند انتخابات با رد صلاحیت احمدی نژاد کاملا مهندسی شده است تا روحانی بتوانددر رقابت با رقبای ضعیف تر براحتی رئیس جمهور شود برای چهارسال دیگر هم اکنون احساس غالب در کشور است ، واگر مهندسی افکار عمومی دولتی ها در خود پیروز نمایی هم بتواند حتی موثر باشد بیشتر ضد تبلیغ برای دولت و تبلیغ برای رقبای دولت است زیرا بدلایلی که گفته شد مردم خود سعی می کنند دست به کار شوند تا  روند فعلی کشورتغییر پیدا کند و خود مردم انگاه به بلندگوهای تبلیغاتی مخالف دولت تبدیل خواهند شد.

اما قالیباف هر چقدر تهاجمی تر عمل کند برای او موثر تر خواهد بود زیرا دیگر در افکار عمومی چیزی برای از دست دادن ندارد و با مخالفت صریح با دولت حداقل 50 درصد جامعه را از خود خشنود نگه میدارد ، پس بازی خود پیروز نمایی در انتخابات با کمک بازوهای رسانه ای میتواند سمی مهلک برای دولت ناکار آمد یازدهم باشد...

  • امین بولیوار

وارونه نمایی محصول رسانه های سرمایه داری

امین بولیوار | سه شنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۷:۵۱ ب.ظ


نژادپرستی اطوکشیده!!!
رسانه ها می تونن کاری بکنن که شما از مظلوم متنفر باشید و ستمگر رو دوست داشته باشید. باورش سخته؟ ببینید
دریافت
حجم: 3.08 مگابایت

  • امین بولیوار


🎥 27 سال بعد از درگذشت#امام_خمینی، #سرمایه_داری را پیاده کرده‌اند.


📌 دکتر ابراهیم رزاقی: اقتصاد مقاومتی را چگونه بدون توجه به تهاجم نظری و عملیِ اقتصادی می‌توان پیاده کرد؟


 فایل کم حجم تصویری این سخنرانی را از لینک زیر دریافت نمائید

دریافت
حجم: 1.51 مگابایت


  • امین بولیوار